Advertise Here

aZie

- Another Blogger Blog's

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Semalam alhamdulillah dpt hadir ke satu lagi majlis ilmu. Seminar surah sajadah. Surah sajdah yg bermaksud sujud. Tnda kepatuhan dan pengabdian diri kte kpd yg maha esa.

Sejauh mana, solat di awal waktu yg kita jaga, mampu menjadikan kite seorang yg punctual? Punctual dlm bekerja dan menepati janji.

Sejauh mana, solat di awal waktu yg kita jaga, mampu membersihkan hati2 kite dr segala prasangka, riak, dan segala sifat mazmumah?

Sejauh mana, solat di awal waktu yg kite jaga, mampu menjadikan kite contoh muslim yg terbaek dlm segala aspek kehidupan?

Allahu akhbar. Terlalu jauh. Terlalu byk cela dan kekurangan. Terlalu byk yg msh perlu dirawat.

Mari sama2 kte persiapkan diri. Persiapkan diri utk mengumpul dan membw sbyk mana bekalan terbaek utk kte persembahkan di hdpn pencipta kite suatu hari nanti. Mari sama2 kte usaha utk rebut dan istiqamah dlm melakukan apa jua kebaikan. Mari sm2 kte doa semoga Allah sentiasa melorongkan hati2 kte utk suke kpd berbuat kebaikan. InsyaAllah. Aaminn.

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Manisnya sebuah persahabatan itu bilamana kte meletakkan ia pd tptnya. Mengasihi antara satu sama laen. Saling berpesan pesan kpd kebaikan dan kebenaran. Allahu akhbar. Terima ksh kwn2 baek yg hadir dlm hdp sy. Kalian semua adalah anugerah terindah yg Allah pinjamkan buat sy. Semoge kte akn trs berkasih syg dan bershbt smpi ke syurgaNya. Aamiin.

Takziah buat shbt baek sy, yg arwah ayhnye telah kembali menghadap Ilahi pd hari khamis yg lalu. Arwah adalah insan yg baek, semoge syurga buatmu, pakcik azmi.. alfatihah.. dan semoge Allah campakkan kesabaran yg tggi buat shbtku amirah sekeluarga ats ujian ini.

Terima ksh buat 2org shbt baek sy jg yg kasik ole2 ni. Korang suweet sgt. Semanis pershbtn kte. I love you besties! ❤

Assalamualaikum wbt.

Ada 4 cara nak bersihkan hati. Bersihkan hati dari segala perangai yg buruk. Bersihkan hati utk selalu merasa cenderung untuk membuat kebaikan.

1) Banyakkan membaca alquran. Alquran yg akn menjd cahaya dan penerang buat kite dlm kubur nanti.

2) Sentiasa solat berjemaah. Seperti yg kte sedia maklum, pahala solat berjemaah lbh bsr berbanding solat bersendirian. Ayuh kte rebut peluang ini.

3) Banyakkan zikrullah. Dgn zikrullah, kte akn menjd semakin dekat dgn pencipta.

4) Banyakkan hadir ke majlis-majlis ilmu. Majlis yg dinaungi oleh ribuan malaikat.

Semoga kita istiqamah dlm merebut peluang membersihkan hati ini. Ayuh sama2 kte usahakan. InsyaAllah.

Assalamualaikum wbt

Berikut adalah 7 golongan VIP yg akan mendapat naungan Allah di padang mahsyar nanti.

1) pemimpin yg adil
2) anak muda yg hatinya terikat pada masjid
3) orang yg suka berdamping dgn masjid
4) dua orang yg berkasih syg kerana Allah.
5) pemuda yg digoda oleh wanita bangsawan dan cantik, tetapi menolak dgn mengatakan sesungguhnya aku takut kpd Allah.
6) orang yg suka bersedekah tanpa diketahui oleh orang lain seolah tangan kanan menderma, tgn kiri tak tahu.
7) orang yg sering berzikir kpd Allah, dlm kesunyian mlm sehingga mengalir air matanya.

Semoga kite tergolong dlm 7 golongan VIP ini.. insyaAllah

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Antara azam baru thn 2016, sy bercita cita utk hadir sebanyak boleh program-program seminar. Alhamdulillah, utk bln februari dan mac, sy dpt hadir ke seminar ibrah surah ar-rahman. Berapa byk nikmat Allah yg kita dustakan? Ni antara ayat yg begitu byk diulang dan disebut dlm surah ini.

Seterusnya sy dpt hadir ke seminar kewangan. Belajar teknik utk mengurus wang dgn bijak, bagaimana utk menambah pendapatan, dan akhirnya diperkenalkan dgn dunia saham. Semuanya yg berteraskan patuh syariah.

Allahu akhbar. Betapa sy sgt suke seminar2 sebegini. Semoge Allah akn memandang sgl usaha-usaha kte ini dan menjadi asbab utk kte menjadi penghuni syurgaNya. Aamiin ya rabbal alamin

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Selain penggemar buku, chocolate jg merupakan bnda yg digemari. Hehe. Thank you besties for this bundle of chocolates. I'm enjoying this so much. Macam pernah dgr org cakap, chocolate tu lambang kasih syg. Makanya, semoga kte akn terus berkasih syg dlm bershbt sampai ke syurgaNya. Aaminn.