Advertise Here

aZie

- Another Blogger Blog's

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Hujung minggu. Teman bf pergi carik kasut. Lps msk 2 3 kedai br jmpe yg bekenan di hati. Ok fine, well this is ladies! Hahaha. And happy belated birthday to her. Kawan pegi sekola jalan kaki bersm. How i miss those moments soo much. Hey you, i love you besties! Hihi.

Dan lg sorg besties yg br dpt baby. Hi aidan. Lg beberapa hari nk msk 2bln da. Ok mak2 sgt ko skrg. Time flies. Enjoy parenting journey. Moge Allah permudahkan semua urusan ko. InsyaAllah.

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt

"Dalam berdepan dgn mehnah hidup ini, bawalah ingatan kita kepada alam akhirat. Memadailah mati sebagai sebaik-baik nasihat. Apabila kita fikirkan tentang dunia, memang ada byk benda yg kita mahu, tetapi apabila kita fikir tentang akhirat, sebenarnya cuma satu yg kita perlu - redha Allah yg membawa kpd husnul khatimah."

"You will never truly understand something until it actually happens to you. Kalau hati kita benar-benar tulus mahu cuba memahami sesuatu situasi, fikiran kita akan lebih terbuka utk mengerti mengapa sesuatu perkara itu terjadi."

"Ujian yg buat jiwa kita menderita itu ada sebab-musababnya. Sama ada ia akn menjadi asbab terhapusnya dosa-dosa kita atau asbab utk Dia meninggikan lagi darjat kita. Jadi pandang dari sisi itu. Pandang ujian hidup yg buat kita berduka ini dari sisi yg lbh menggembirakan!"

Hikmah surah al-Insyirah:-
1) Kenangkan semua nikmat yg kita dapat.
2) Yakin bahawa di sebalik musibah ada hikmah.
3) Allah pesan kpd kita, apabila telah selesai satu kerja, bersegeralah meneruskan kerja yg lain pula.

"Di saat kita rasa kecewa hidup keseorangan tanpa pasangan, fikirkan berapa ramai isteri yg sedang merayu rayu mohon diceraikan. Di saat kita kecewa sbb tak cukup duit, pening kepala nak bayar itu dan ini, fikirkan berapa ramai orang kaya-kaya yg mati membunuh diri. Bahagia itu bkn pada bersuami, bukan jg pd harta benda, tp pada jiwa kita sendiri. Bersangka baiklah dgn takdirNya."

"Ada kata-kata hukama, lupakan kebaikan yg kita lakukan terhadap org lain, dan lupakan kejahatan org lain terhadap kita. Itulah kunci ikhlas. Seladang pahala kita boleh terbakar sekelip mata sahaja andai mulut gagal mengawal tingkahnya. So let bygones be bygones!."

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Hello februari. Tik tok tik tok. Kejap sungguh masa berlalu.

Ini cerita sabtu dan ahad lepas. Berkonvoi ke melaka ats urusan walimah classmate kami, wani. Hi wani! Barakallahulakuma wabaraka alaikuma wajam'a bainakuma fi khair. Aamiin.

Lps tu sewa hotel 1 malam. Bejln, bersembang, dan melepak dgn dorg. Rindunye kt korg! Sungguh. Seminggu dah berlalu. Rs mcm cpt btl. Dan mmg bkn senang nk kumpul rmai2 mcm ni. Uwaaa. Time flies.

Thank you korang 4 the short trip. It was an awesome trip. Bile dgn korg, buat ape2 pn pasti rasa seronokk.. love you all. Semoge kte akn berjumpa lg d lain gathering. InsyaAllah. Take care everyone!. ❤

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

30-31 jan 2016.

Alhamdulillah dpt bwk family bercuti di bustel klebang melaka. So far mmg unik sgt tpt ni. Hotel dlm bas. Siap ade toilet, tv, aircond, katil bujang 2 or 1 katil queen.

Ada lbh kurang 16 buah bas. Depn tu mmg akn nampak trs pantai klebang yg telah ditambak. Nak carik mkn pn xsusah, bersebelahan bustel ni, mmg berderet kedai mkn yg berasaskn bas2. Comel dan kretiff sgt. Hihihi. Mcm biase kt klebang ni plg glemer tentulah coconut shake. Dan asam pedas! Feel free to try it.

Happy belated birthday utk abah. Semoge Allah beri kesihtn yg baek utk abah, pjgkn usia abah dgn keberkatan, diberkati dan dirahmati hdp abah. Semoge abah selalu senang hati bersm mak, angah dan adik. Semoge kte sm2 akn berkumpul di syurgaNya nti. Terima kasih abah utk segalanya. Love you. Walau hadiah percutian ni xkn sm nilainya dgn pengorbanan dan jasa abah selama ini, hrp sedikit sebyk dpt menghiburkan abah. Hihihi.