Advertise Here

aZie

- Another Blogger Blog's

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Selamat hari lahir abah.

Seperti thn2 sudah, alhamdulillah Allah msh pjgkn usia abah smpi ke saat ini. Terima ksh Ya Allah ats kesempatan ini. Moge aku dpt trs berbakti buat kalian selamanya. Moge aku trs dpt menjd ank yg terbaek buat kalian.

Ya Allah, kau rahmati dan berkatilah hdp kami sekeluarga. Limpahkanlah ksh syg antara kami. Dan kumpulkanlah kami sekeluarga dlm syurgaMu nanti.

Aamiin ya rabbal a'lamin.

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Baru selesai baca diagnosis1. Dan dah dengar2 diagnosis2 plk sudah berada d pasaran. Hehe. Xsaba nk beli. Best sgt buku diagnosis1 nih. Btl2 menginsafi diri. Btl kte ni bkn siapa2.. kene byk2 muhasabah diri..

"Siapa engkau yg hendak menyalahkn dan menyoal perancgn Sang Pencipta. Bukankah engkau tahu nyawa itu milikNya? Setiap yg bernyawa psti mati. Itu janji Allah SWT Yang Maha Agung.." pg.55

"Di kala kite semua bersangka buruk terhadap remaja perempuan yg melahirkn ank luar nikah, tersembunyi seribu penderitaan atau kisah suram yg hny Tuhan yg tahu hikmahnya. Namun, kita sering alpa dan menyangka kite 'tuhan' yg layak menghukum dan melabel mereka sbgai manusia hina. Tidakkah kite semua sedar bahawa yg dikejar dlm hdp adalah pengakhiran yg baik dan bkn sebaliknya? Ruang utk bertaubat itu luas, tetapi kte sering menyempitknnya dgn beralasan tnpa henti dan terus galak berbuat dosa tak puas2.." pg.101

"Kite mampu merancang, tetapi jika apa yg dirancang itu tdk sama dgn perancanganNya, siapa kita utk mempersoalkan krn kite merancang dan Dia jg merancang tetapi di pengakhirannya hny perancgn Dialah yg sempurna. Itu yg sering kite lupe.." - pg.142

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

4jan punya kesah.

Kelua dgn geng2 sekola yg mmg dr dlu kini dan selamanya mmg osem. Tp.. xcukup korumlah kali ni. Missing 2 of them. Biasa kami bertujuh. Geng the 7th. Kekeke. Tp xpelah 5 ni pn da tergeliat lidah senak perut bergelak bersuke ria. I love u all. Hehe.

Da berapa thn frenship kite sume? Oh lama sgt. Dr form1. Smpi skrg. Smpi akhr hyt. InsyaAllah smpi ke syurganya nti.. aamiin.

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt..

Trowbek.. 10.12.14

Hepy belated besday for miss M. hahaha. I can called her my bff. We have been through so many things together (ups and downs).

I'm glad and thankful to hv her as my bff. Thank you Allah for borrowing her into my life. May ur frenship remain till jannah. I love you, miss M. Hahaha. *kalau die baca, msti muntah*

Thank you for being a very good fren 4 me. Thank you 4 everythg laahh. May Allah rewards you the best. Aamiin.

Selmt ulangthn kelahiran, kakak!
Moge Allah pjgkn usia dgn keberkatan, murh rezeki, diberkati dan dirahmati hdp d dunia dan akhrt. Moge Allah kurniakn psgn dan jodoh yg baek utk kamu. Zuriat yg comel2 dan soleh solehah.. aamiin.

Smlm pergi ptptn one stop shop dgn die. Puas hati dpt cek sume penyata pembyrn..  sdg berkira-kira utk langsaikn baki hutang sumenye.. ececeh.. *as per adviced by miss M* hahaha.

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

2015. Coretan pertama.

Hari ni da msk hari ke-6 d tahun baru 2015. Alhamdulillah, msh Allah pjgkn usia smpi ke saat ini. Alhamdulillah utk sglnya.

21dec-1jan.
Alhamdulillah. 26years of living. Allah bg peluang utk mengerjakan ibadah umrah. Betapa aku amat bersyukur ats peluang yg sgt2 ditunggu ini. Terima kasih ya tuhan krn menjemput kami sekeluarga utk menjd tetamuMu. Pertama kali menjejakkan kaki ke 2 bumi yg penuh barakah - Mekah dan Madinah. Pertama kali slps 26thn hdp aku keluar dari malaysia. Hahaha. Xpenh pegi oversea! Hikhik.

Pergilah ke sini. Kalian akn terasa kelainannye. Sgt. Kalau ada rezeki lbh, nk dtg lg. InsyaAllah. Moge2 Allah jemput aku lg utk jd tetamunye d thn2 mendtg. Pergilah time mude2 jika ada rezeki. InsyaAllah..

Terlalu byk utk dicoretkn. Serasa ini pengalaman yg xkn dpt kt mne2. Pengalaman yg xkn sm sekali dgn yg lain. Allahu Akhbar. Betapa aku rndu nk ke sini. Rndu. Islam tu hdp sgt kt sini. Setiap waktu manusia berebut rebut nk solat kt masjidil haram dan masjid nabawi. Sbb thu ganjaran yg sgt byk sbb solat kt sini. Allahu Akhbar.

Moge Allah menerima ibadah umrahku ini. Moge Allah kurniakan aku umrah yg maqbullah. Allahumma aamiin.

Tahun baru. Azam baru. Moge Allah bantu utk capai sgl yg dihajati thn 2015 ni. Aamiin. Hehe.

Oh esk mula keje. 1st day working utk thn 2015. May Allah bless me. May Allah ease everythg!

Sedikit perkongsian gmbar:-

Malaysia - Jeddah

Kami msk mekah dulu. Jadi abah kene pakai ihram trs.

Pemandgn Hotel tpt kami menginap di Mekah.btl2 depn ni masjidil haram.

Pemandgn di hadapan Masjidil Haram di Mekah. Allahu Akhbar. Cantekk sgt.

Tawaf. I'm touched.

Pintu kaabah. Ramai org berebut nk msk kt depan ni.

Sai'. Dr bukit safa ke marwah. The best experience ever.

Tong air zamzam. Kt mana2 je boleh jumpa dan minum free. Suke3.

Masjid Nabawi di madinah. Ade makam Rasulullah bersm shbtnya Abu Bakar dan Umar dlm nih. Sbb tu tpt ni sgt istimewa. 

Flying back. Transit from Madinah - Riyadh - Malaysia

Alhamdulillah, we safely arrived.. 
thank you Allah 4 the opportunity to performing umrah.