Advertise Here

aZie

- Another Blogger Blog's

26

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

1 Syawal 1435H.

Alhamdulillah, i turn 26 today. 26 years of living.

Xde ape yg nk ckp selain sepenuh kesyukuran dipanjatkn. Terima kasih Ya Allah ats 26 thn hdp d muka bumi ni. Xpasti ape yg tlh aku gunakan selama 26thn ini. Adekah lbh menjurus ke arh kebaikan atau sebaliknye. Tunjukkan aku jalan yg lurus, ya Allah.. berkati dan rahmatilah hdpku d dunia dan khususnye d akhirt nti. Amen.

Terima ksh ya Allah pnjmkn aku keluarga yg baek ini. Mak abah kaklong dan adek. Kalian adalah yg terindah dlm hdpku. Terima ksh krn jg angah, lyn sgl kerenah pelik2. Moge2 Allah rewards kalian dgn jannah. Moge2 Allah berkati selalu hdp kte sekeluarga. Amen. Syg sgtt.

Terima ksh kpd sume kwn2 yg xlupe wish. Moge2 Allah angkat doa2 kalian. Dan moge kte semua trs bershbt smpi ke akhr hyt. Terima ksh krn berkwn dan menerima sy seadanya. Maaf sesgt andai ada slh silp mahupn ape2 kekasaran bhs sepnjg perkenalan kte semua. Mengenali kalian juga adlh yg terindah dlm hdpku. Love. ♡♡

Selamat hari raya aidilfitri buat seluruh muslimin dan muslimat.

Hv a blessed eid.
Hv a safe journey.

Taqobal Allahu Minna wa Minkum.

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Memasuki hari terakhir dlm bln ramadhan. Ya Allah, xpuas rs. Moge2 dipertemukn lg d thn hdpn. InsyaAllah.

******************************************
Ulangkaji.
Nabi aminkn 3 doa dr malaikat jibrail. Ape doa tu?

1) org yg apabila disebut namaMu, die xberselawat ke atsMu.

2) org yg msh punya ibubapa, tp xdpt menjd asbab utk die msk ke syurga.

3) org yg apabila memasuki ramadhan, die biarkn berlalu begitu saje. Dan xmendpt ape2.. nauzubillah.

******************************************
Jgn kte msk dlm 3 golongan ini.

Ya Allah,
Terimalah sgl amalan yg aku lakukan.
Dan jauhkanlah aku dr sikap riak.

Ya Allah,
Jgn kau jadikan ramadhanku kali ini sia2..

Amen ya rabbal alamin.

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Teman my rumet. Mencarik tudung hari raya. Dan kebetulan ada kl fest nih. Maka diangkutnye sy ke sana. Xpenah pegi event mcm ni. So this is the 1st time. Hehehe.

Naseb xcrowded sgt. Klo x bole pitam tgk org bersesak sesak. Hahaha. So lucky girl, u get what u want.. hepy 4 u.

Dan endup nye singgah berbuka d restoran arab. Kemain tetbe perut nk mkn nasik arab. So here we go. Hehehe.

Tq dak zila 4 the day. Psni sush nk jmpe ko daa. Sob sob. Take care, girl! ♡♡

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

2 org nih. Kwn paling lama dgn mereka dr zmn sekola. Happy besday to both of u. May you and your family will always be blessed by Him. Amen3.

I hope ur frenship will remain forever till jannah. Amen3.

Syg korg byk2. The 7th. ♡♡♡

Assalamualaikum wbt.

1) Jadilah kamu org yg berhati tenang, maka kamu hdp bahagia dan tenang.

2) Terimalah dgn redha kurnia yg telah dianugerahkn oleh Allah kpdmu, tentu kamu menjd manusia yg plg kaya.

3) Tinggalkanlah kemewahan dunia, maka Allah akn mencintaimu dan tinggalkanlah kemewahan yg dimiliki oleh manusia, tentu mereka mencintaimu.

4) Janganlah bersedih terhadap ape yg tdk kamu peroleh dari dunia ini, kerana dunia sama sekali tdk pernah mengabaikanmu.

5) Cintailah org lain tnpa perlu mengharapkn imbalan.

6) Hendaklah kamu sering memberi hadiah, krn hadiah itu dpt menghilgkn busuk hati.

7) Janganlah kamu mencampuri urusan peribadi org lain dan jgnlah kamu menanyakan persoalan peribadi mereka.

8) Jadilah kamu tenang dlm bersikap, berbicara, dan bergerak. Bergaullah dgn org lain dgn ceria, senyum dan bersikap tolak ansur.

9) Ketika kamu berbuat baik kpd org lain, jadikanlah itu sbg amalan yg ikhlas krn Allah. Janganlah kamu menunggu ucapan terima ksh daripada mereka supaya amal kebaikan tersebut mendtgkn hasil.

10) Janganlah byk mengeluh dan merintih. Pandanglah hidup ini dgn cara optimis dan positif. Bertumpulah pd perkara2 yg positif dlm hdp dan bknnye yg negatif.

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Istiqamah.

Istiqamah = tetap / berterusan.
Istiqamah dlm melakukan amal ibadah. Lbh2 lg dlm bulan ramadhan ini. Sbb pahalanya berlipat gnda.

Moge2 kte terus istiqamah dlm beribadat di 10 yg kedua ini.. moge2 kte semakin mempertingkatkn amalan dan kebajikan yg dilakukan. Moge2 Allah tetapkn hati kite dan pilih kite utk trs istiqamah menuju jlnNye.

Amen3..

******************************************

Telah difardhukn ke ats kamu utk berpuasa. Moge2 d pengakhirannya, kamu menjd org yg bertaqwa..

Saidina Ali ckp, ade 3 cara nak dpt TAQWA..

1) Takutlah kamu kpd Allah.
2) Beramal dgn ajaran al-quran
3) Bersyukur ats segala nikmat pemberiannya wlpn sedikit.
4) Persediaan kite dlm menghadapi hari slps kematian.

******************************************

Misteri solat Dhuha

Solat dhuha tu pny misteri. Pintu2 rezeki. Ustaz bgthu dlm tazkirah, buatlah solat dhuha. Moge2 Allah turunkn limpah rahmat sgl rezeki2 kte.

Ya Allah, sekiranya rezeki ku msh d langit, kau turunkanlah. Jika d bumi, keluarkanlah. Jika haram, sucikanlah. Jika jauh, dekatkanlah. Jika sukar, mudahkanlah. Amen.

Allahu 'akbar. Mari sm2 kite muhasabah diri.

Menghampiri 20 Ramadhan.. ♡♡

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt,

Genap 10 hari. 10 hari yg pertama. 10 hari yg awl. Alhamdulillah. Dan msh ade baki 20 hari yg tggl. Make use of it. InsyaAllah..

******************************************
Alquran.

Kte digalakkn membc alquran byk2 pd bln puasa. Selain pahala yg berlipat gnda, alquran jgk diturunkn mulianya pd bulan barakah ini..

Tp amalan bc quran ni, jgn setakat utk bln puasa shj, malah amalkn setiap hr. Bkn utk org laen. Utk diri sndri jgk. Sbgai bekalan nk bwk bertemu Allah nti..

Dan..

Alquran ni jgk mampu memberi syafaat kpd kte di akhirat kelak. So beruntung kn.. selain dpt terangkn kubur kte nti..

Buat ape2 pn yg pentg niat kne ikhlas.
InsyaAllah.

******************************************

Sedekah.

Bln puasa ni semua org beramai ramai nk rebut pahala bersedekah ini. Kalau ade rezeki lebih, infakkanlah. Xrugi ape pun. Malah Allah akn tmbh nikmatnye lg..

Tp kne igt. Bersedekah bkn d bln puasa semata. Bersedekah la bile d bln2 laen jgk. Moge2 dgn bersedekah tu, Allah bersihkan harta2 kte. Moge2 dgn bersedekah tu, Allah akn berkatkn lg rezeki yg kte dpt tu.

InsyaAllah.

Comments: (0)

Assalamualaikum wbt.

Memasuki hari ke-3 d bulan ramadhan. Ya Allah cpt sgt ms berlalu.. Alhamdulillah, msh Allah pjgkn usia kte snpi ke saat ini..

Moge2 kesemptn yg ada ini, kte guna dgn sebaeknya..

Moge2 kesemptn yg ada ini, kte rebut peluang byk2 utk buat amal kebajikan.

Dan moge2 Allah terima sgl amalan yg kte lakukan d bln penuh barakah ini dan mengangkat darjat kte.

Amen3..