Advertise Here

aZie

- Another Blogger Blog's

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

"Sekiranya engkau ditimpa sesuatu musibah, maka janganlah engkau berkata, kalaulah aku melakukan hal itu, tentu hal ini akan terjadi begini atau begitu, tetapi katakanlah Allah telah takdirkan apa yg dikehendaki dgn kebijaksanaanNya. Kerana perkataan "KALAU" itu, akn membuka jalan kpd hasutan syaitan" - pg.1o

"Perkara yg susah hendak kita buat, adalah berbuat baik kepada org yg tidak berbuat baik kpd kita" - pg.26

"Kalau kita byk kebaikan dlm diri, kita akn dpt melihat kebaikan dlm diri org" - pg. 68

"Dlm soal bos pilih kasih ini, jgn mrh bis pilih kasih kpd seseorg itu. Tetapi, cari dan teliti, apakah ciri-ciri yg seseorang itu ada, yg membuatkn bos pilih kasih kpdNya" - pg. 84

Hadis Rasulullah SAW, "Sesungguhnya sedekah seseorang Islam itu memanjangkn umur, mencegah drpd mati dlm keadaan buruk, dan dgn sebab bersedekah itu Allah menghapus sikap takbur, sombong, dan membanggakn diri." - pg. 93
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,


"What you see is what you get."
Kita akn mendpt hasil drpd cara kita melihat & memandang sesuatu. - pg. 31

"Hikmah d sebalik berbaik sangka. Ia mungkin tdk berupaya menjdkn org yg jahat itu baik, tetapi sekurang kurang kita yg bersgka baik akn memfokuskn kpd kebaikan & buknnye kelemahan." - pg. 32

"Benarlah kata bijak pandai, 'tdk perlu mencari shbt, jdkn shj dirimu seorang yg mudh bershbt, nescaya shbt yg akn dtg betandang. Shbt yg hakiki!." - pg. 56

"Ambillah iktibar dr sejarah. Kita adalah kaum yg Allah muliakn dgn Islam. Jika kita mencari kemuliaan drpd selain-Nya, kita akn dihina Allah." - Umar Al-Khattab r.a - pg. 8o

"Sebagaimana kebaikan yg kecil mgkn menjd punca keberkatan Allah, maka berhati-hati jugalah dgn dosa2 yg kita anggp kecil. Ia juga boleh menjd punca murka Allah." - pg. 126

"Banyakkanlah membuat kebaikan yg mudh & kecil, tp berpnjgn. Banyak-banyakkn berbuat kebaikan, tidak diketahui yg mana bakal dipilih Tuhan, jadi pemboleh ke syurga yg berkekalan." - pg. 127
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

an outing slps die bergelar wifey. hehehe.

wlpn kwn baek sy nih da kawen, tp kami msh bole kelua bersm. dpt keizinan dr suaminye. what a cool husbnd. hehe. :D thank you.

wlpn xdpt la nk berlama-lama sgt, tp sy bersyukur. cukpla ms yg ade. kesemptn itu digunakn sebaeknye.

a long story here!. :D
quality time with the love one.. hihihi..


hey hey, rndu sude. <3

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,


semalam.

skrg minat nk kumpul buku2 berunsur sirah. semua tulisan pak latip. ditambah plk dgn hrga promosi yg sgt best, rsnye mmg berbaloi bergnda gnda. let's grab it. :D

hehehehe.

i'm the books lover, yeah!. 
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

reunion.

15.o3.2o14
- pantai remis - main lyg2 - aroma ikan bakar -


aktiviti plg best kalau dgn kwn2 adalah reunion. ni geng2 sekola menengah. 5thn bersm susah senang. Inilah kwn2 jln kaki pegi sekola sesama, kwn2 belaja add math yg killer, fizik, bio, kimia. ouch! rndu sgl kenangan dgn mereka. hehehehe..

time flies. i just can't listed one by one, the memory that we had together. but what I can say, truly from my heart, i Love them soo much.

May Allah bless us and ur frenship forever. amen

valuable. :D

Assalamualaikum wbt,

bersegeralah utk buat kebaikan.
sblm kite terlambat. sblm semuanya da xberguna lg. sblm Allah tarik segalanya.

kalau kita da berniat utk melakukan sesuatu kebaikan, sebaiknye usaha sebolehnye agar ape yg diniatkn itu menjd. moge Allah redha.

antara doa yg boleh diamalkn utk membls kebaikan org yg memberi mkn kpd kite xkirela samada mkn2 d msjd, opis, atau kenduri kahwin. slmt beramal. :D


Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

sy dah buat. anda bila lg? wlpn date akhirnye mcm lbt lg je kn, tp better la buat awl2. supaya x kelam kabut last min nti. hehehehe. :D


cuaca sgt panas terik skrg. minum air byk2. Ya Allah turunkanlah hujan di bumi Malaysia ini. amen. take care everyone..!
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,


http://megachannelz.blogspot.com/2014/03/pesawat-mh370-red-flag-atau-false-flag.html

sy br lps membaca artikel pd link d ats ini. dan xtahu nk gambarkn cmne perasaan tu. Ya Allah, kau peliharalah Malaysia dari segala kejahatan dan tipu daya manusia.

sesungguhnya semua yg berlaku ats ketentuanMu. maka Kau tunjukkanlah kebenarannya Ya Allah. 
dan Kau kurniakanlah kekuatan dan kesbrn yg tggi pd semua keluarga mangsa. Sesungguhnya setiap hamba itu milikMu dan akn kembali jua kpdMu.

sy terkesan dgn penulisan yg sgt out of box. moge ape yg ditulis menjd iktibar kpd kite. InsyaAllah.

antara kata2 dr link berkenaan:-

Saya mendoakan anak-anak dari umat Melayu & Islam yang bermusuhan supaya kembali bersatu dan saling maaf memaafkan. Sesungguhnya bantuan ALLAH SWT bersama mereka yang bersatu dan berkasih sayang sesama mereka. Dan apabila mereka tegur menegur sesama sendiri, mereka memelihara akhlaq dan budi pekerti mereka. 

Bangkitlah dan bangunlah dr mimpi-mimpi indah.
dunia da terlalu tua utk kita dan kiamat semakin hampir - byk tnda2. :(
ayuh, jgn bertangguh lg. 

may Allah bless,!



Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,


"Kalau kamu mahu berjaya, kawal emosi kamu. Itu sahaja pesan cikgu"

"Biar sesukar mana pun hari-hari itu sy tempuhi, akhirnya ia tetap sebuah kerinduan. Sy merindukan bumi itu kerana di situ mata dan hati saya tercelik melihat segalanya tentang kehidupan."

"Dan segala kenangan itu sedg menggigit jiwa dan perasaan sy. Pd sebuah kerinduan yg dalam & penuh rahsia"

"Children might fail to follow our word, but they will never fail to follow our action. If you want to be listened, listen first. If you want to be respected, respect first. Teach your children with action and if you want to deliver a message, be the message!"

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

last sunday. attending one of my cousin wedding @ puchong..

for my lovely cousin, nadia & husband, 


“Barakallahu lakuma, wa baraka ‘alaikuma, wa jama’a bainakuma fi khair” 
(maksud: Semoga Allah memberkati kalian berdua dan memberkati atas kalian berdua, dan menghimpunkan kalian berdua dalam kebaikan)

-amen-