Advertise Here

aZie

- Another Blogger Blog's

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,


7 KUNCI KEBAHAGIAAN

Menurut Sayyidina Ali bin Abi Thalib RA, terdapat 7 Kunci Kebahagiaan. Antaranya adalah seperti di bawah ni. dan hakikatnya bkn mudah utk mencapai kunci2 ini. tp, jgn putus asa. sama2 usaha utk mencapainya. InsyaAllah.. :D

1. Jangan membenci siapapun, walau ada yg menyalahi hakmu.

2. Jangan pernah bersedih secara berlebihan, sekalipun problem memuncak.

3. Hiduplah dalam kesederhanaan sekalipun serba ada.

4. Berbuatlah kebaikan sekalipun banyak musibah.

5. Perbanyaklah memberi walaupun anda sedang susah.

6. Tersenyumlah walaupun hatimu sedang mnangis.

7. Jangan memutus doa untuk saudara mukmin.

DHS

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,


"Be yourself, but be the best of yourself." - pg. 188

Janganlah kamu katakan Wadaa-an - selamat tinggal,
Bahkan sebutlah "hingga kita bertemu lagi"
Seandainya tidak d bumi Tuhan,
Mudah-mudahan di syurga nanti - pg. 256

"Keredhaan Allah ada pd menuntut ilmu. Keredhaan Allah juga ada pd dakwah dan jihad. Namun, jgn lupa betapa besarnya keredhaan Allah pd berbuat baik kepada ibu dan bapa." - pg. 274


Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

19.O1.14

selamat hari lahir utk abah,
semoga..
Allah pjgkn usia abah,
beri kesihatan yg baek,
memberkati hdp abah d dunia dan akhirat.
-amen-



abah adalah my hero sepnjg sy hdp d muka bumi ini dan insyaAllah akn kekal selamanya smpi ke akhr hyt. betapa syg amat menyayangi insan ini.. insan yg paling byk jasanya dlm kehidupn sy dan xkn mampu nilaiannya utk sy balas.

may Allah grant u jannah, abah! <3

"Keredhaan Allah ada pd menuntut ilmu. Keredhaan Allah juga ada pd dakwah dan jihad. Namun, jgn lupa betapa besarnya keredhaan Allah pd berbuat baik kepada ibu dan bapa"
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,


dapat kalender baru thn 2o14 dr pusat zakat selangor. perfecto! hehehe. 

utk peringatan kite bersama, moh sm2 byr zakat. xkesalah zakat apa pun. zakat pendapatan, harta, dan mcm2 lg. moge2 Allah sucikn harta2 kite dan murhkn lagi rezeki kite.
InsyaAllah.. :D
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,



dah bertahun tahun lamanya Nabi telah meninggalkan kite. tp ape yg ditinggalkn buat kite smpi ke hari ini, msh kekal dan utuh.. betapa Allah pelihara sglnya.

mari perbykkn berselawat bkn hny smlm, tp sebaeknye jdknlah ia amalan berterusan. Insan mulia yg tiada galang gantinya.

InsyaAllah.
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,


shopping di jalan TAR. 7jam pn xcukp kalau da namanya berjalan dgn perempuan kn. biasela. keinginannye dan kemahuannya tggi. tp as long kepuasan diri tu tercapai, dan perbelanjaan tu dlm kawalan, everythg is fine. hehehe..


selalu murah rezeki. kali ni ole2 dr mekah pula.. Alhamdulillah. moge satu hari nti, sy jg akn berkesemptn utk smpi sna jua. 
-amen-

thanks to my beloved fren, mus 4 spending time @ jln TAR with me. sukenyeeeeee.. :D
sesi tawar menawar itu sgt owsem!.
Comments: (2)
Assalamualaikum wbt,



jumpe my rumet. permulaan utk thn baru. lama sgt plannye, akhrnye terlaksana jua. hehehe.. spending time to the fullest. really enjoyed it..

harap2 berkesemptn utk jmpe lg nanti bile2 free.

oh, she gv me ole2 frm langkawi too. this is soooo sweet,, hehehe., :D

thanks zila for everythg! 
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,


 "perlu bersyukur dgn apa yg dikurniakan oleh Tuhan. Kalau asyik mengejar sesuatu yg kita tak ada, kita takkan nampak kelebihan yg kita ada!" - pg. 177

"sesungguhnya salah seorang drpd kamu dikumpulkan kejadiannya dalam perut ibunya selama 40 hari air mani, kemudian menjadi segumpal darah, kemudian menjd seketul daging, iaitu 40 hari, kemudian diutuskan kepadanya malaikat lalu ditiupkan roh kepadanya dan diperintahkannya menulis 4 kalimat, iaitu rezekinya, dan umurnya, dan amalnya dan celakanya atau bahagianya..." - pg.242

"Baginda Rasul pernah bersabda, Allah sentiasa memperkenankan doa seseorang hamba selama doa itu tidak mengandungi perkara dosa, perkara yg memutuskan silaturrahim dan selama tidak meminta supaya cepat-cepat diperkenankan. Lalu Baginda ditanya oleh seseorang apa maksudnya meminta dicepatkan? Jawab Baginda, umpamanya seseorang itu berkata dlm doanya, aku berdoa, aku berdoa, tetapi aku belum melihat doaku diperkenankan. Lalu aku putus asa dan berhenti berdoa."- pg. 286

"What was written to happen will happen." -  pg.324

"Amalan yg sedikit tetapi berterusan itu lebih disukai Allah dari amalan yg byk tp hanya berlaku sekali seumur hidup." - pg. 358

"Alam rumah tangga penuh pancaroba. Perlu tahu memberi dan menerima. Sentiasalah bertolak ansur. Kita tak boleh mengharapkan org memberi, nanti kita takkan puas, tapi kita ingatkan diri kita supaya sentiasa memberi yg terbaik."" - pg. 398

"Barangsiapa yg byk perkataannya, nescaya byklah silapnya. Barangsiapa yg byk silapnya, nescaya banyaklah dosanya. Dan barangsiapa yg byk dosanya, nescaya neraka lebih utama baginya." (Riwayat Abu Naim) - pg. 473

"When we believe in Him, we put all our trust in Him, and He will never disappoint us as He is the best planner after all." - pg. 614

Assalamualaikum wbt,

AKU MALU

Aku kata “astaghfirullah” tapi hati masih gemar akan maksiat.
Aku kata “wa atubu ilaih” tapi jasad masih melakukan dosa sama.

Aku kata “wa nadimna ya Allah” tapi kesilapan lalu masih kuulangi.
Aku kata “subhanallah” tapi aku tidak mampu menghayatinya.

Aku kata “alhamdulillah” tapi aku masih tidak bersyukur dengan kurniaanNya.

Aku kata “Allahuakbar” tapi cintaku lebih kepada dunia.

Aku kata “ma fi qalbi ghairullah” tapi masih ada ruang di hatiku untuk insan yang tidak halal.

Aku kata “aku tak layak ke syurga, tapi aku tak sanggup ke nerakaMu” namun aku hidup di dunia seakan-akan aku kuat untuk rasa pedih api neraka.

Aku kata aku ingin mendekatiMu,
Namun amalku tak seiring dengan kata-kataku.

Aku malu dengan sepasang mata kurniaanMu ini,
Kerana air mata yang mengalir seakan-akan sia-sia.

Aku malu dengan tangan yang sudah lelah mengelap air mata,
Kerana tingkah laku pemiliknya ini tidak menggambarkan aku kesal.

Bahkan aku malu dengan sang burung yang berkicau,
Kerana aku insan yang dinodai dosa..

Sedang sang burung tidak disentuh walau sekelumit dosa.

sharing from FB. 

Permulaan thn baru. azam baru. may Allah bless and ease everythg.
-amen-