Advertise Here

aZie

- Another Blogger Blog's

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

أول شهر رمضان رحمة وأوسطه مغفرة وآخره عتق من النار
Ertinya : Bulan Ramadhan, awalnya rahmah, tengah-tengahnya maghfirah dan akhirnya adalah pembebasan dari neraka.
skrg da fasa kedua. byk2 mohon keampunan kepada Allah ats segala kesilapan yg pernah kite lakukan. dan pintu taubat itu sntiasa terbuka buat kite semua.
antara doa yg paling baik diamalkn adalah:-
selamat beramal, insyaAllah. :D
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,


"Bahagia itu letaknya di hati. Dan benarlah bahagia itu cuma akan ada apabila kita rasa cukup, rasa bersyukur dgn apa yang Allah jadikan." - pg.1o2

"Kalau Allah nak bg hidayah pd orang tu, dia boleh jadi lebih baik drpd kita sebenarnya. Dan kita patut rasa bersyukur kalau kita jd penyebab org mendapat hidayah ini. Rasulullah kata, kalau ada org yg dpt hidayah disebabkan oleh kita, itu lebih baik utk kita daripada apa yg disinari matahari." - pg. 1o3

"Org selalu kata segala perbuatan kita d masa lalu akan menunjukkan impak pd satu ketika di masa depan. Apa yg kite buat, pasti kita akn mendpt balasannya sama ada kita perasan atau tidak. itulah namanya KARMA." - pg. 417
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

2nd phase of ramadhan. and this is really awesome. thanks a lot friends. really make my day. may ur frenship remain forever till jannah.
-amen-


p/s : 12th ramadhan. upgrading!~
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

it's july! and as usual, july is the champion for baby july. eh, apakah? hahahaha. merepek merapu d bulan ramadhan. 

baby july = birthday.
mostly ramai kwn2 sy lahir bulan july. hehe.

and this is one of them. oh silap. two of them. 

awesome friend. kwn dr sekolah menengah till now. Alhamdulillah.
 moge Allah kurniakan kpd mrk kesihtn yg baek, dipjgkn usia, dipermudhkn hdp mereka, dikurniakn mrk jodoh yg baek.. dan semua yg baek2 aje la. -amen-
luv u both..:D


Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah syukur ats segala nikmat yg dikurniakan,
Alhamdulillah msh lg dipjgkn usia utk berada dlm bulan barakah ini.
terima kasih Ya Allah.

dan

Alhamdulillah jg utk ini:-


I take this as a spirit to work harder, to learn more, to more grateful, to more responsible, and as my motivation in carrier path.

moge lbh success d ms hadapan. amen3.

always believe in this, what u give, u'll get back. 
buat baik berpada-pada, buat jahat jgn sekali.
dan
life is too short, so grab all the opportunity...

p/s : 8th ramadhan. :D
Comments: (0)
Assalamualaikum wbt.

kenapa perlunya tazkirah?

tazkirah = peringatan

sbb Allah da sebut dlm al-Quran, saling ingat memperingati antara satu sama lain. sbb kite manusia biasa yg sering alpa, yg mudah berasa selesa dgn sgl nikmat..

makanya d bulan ramdhan ni, rebut pahala to the max. byk aktiviti yg boleh dilakukan cthnye solat terawih, baca al-Quran, bersahur, bersedekah, malah sekecil kecil ibadah pun, sgt tggi nilaiannye d sisi Allah.

pesanan utk diri sndri jgk:-

kalau xrajen bulan ramadhan ni, bile lagi kn.? sbb bulan laen kite terlalu sibuk dgn bermacam-macam.

insyaAllah mari sm2 rebut pelunag d bulan barakah ini. 


Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

novel lama. tp br je hbs baca. awesome, sweet and motivated. :D


"just believe there'll be a silver lining at each cloud" - pg. 162

"Ada orang beritahu aku, chocolates will make you happy. Ubat yang baik semasa sedih" - pg. 2o8

"Buat orang tersenyum adalah salah satu cara untuk buat diri kita rasa lebih baik, kan?" - pg.223

"the good thing about music is, you won't feel a pain when it hits you." - pg.265

"when love has struck the chord, no one can refuse to dance."-  pg.329

"Kebetulan itu sebenarnya adalah takdir. sudah tersurat yang hidup ini akan terjadi seperti mana yg tertulis pd takdir masing-masing. pg.334

"It's okay not to be tough sometimes. You're human after all." - pg.488-489
Assalamualaikum wbt,



Ka’ab bin ‘Ujrah r.a, beliau berkata: Rasulullah s.a.w bersabda: Datanglah kalian ke mimbar. Kemudian kami datang. Maka apabila baginda naik anak tangga pertama, baginda berkata "Amin", lalu apabila baginda menaiki anak tangga kedua, baginda juga berkata, "Amin", apabila baginda melangkah ke anak tangga ketiga, baginda berkata, "Amin" Maka apabila baginda turun dari mimbar, kami berkata: Wahai Rasulullah, sungguh hari ini kami telah mendengar dari engkau sesuatu yang belum pernah kami dengar. Baginda bersabda: Sesungguhnya Jibril telah datang kepadaku lalu berkata: Celakalah orang yang membiarkan bulan Ramadhan berlalu begitu sahaja sehingga dia tidak diampuni. Aku berkata "Amin". Lalu ketika aku naik ke anak tangga kedua dia berkata: Celakalah orang yang mendengar namamu, tetapi dia tidak berselawat ke atasmu. Aku berkata:"Amin. Bila aku melangkah naik ke anak tangga ketiga, Jibril berkata: Celakalah orang yang mempunyai kedua ibubapa yang telah tua keduanya atau salah seorang di antara keduanya, namun mereka tidak dapat memasukkannya ke syurga (yakni gagal untuk melayani dan berkhidmat kepada mereka, yang mana ianya membolehkan seseorang mendapat syurga). Aku berkata "Amin".

[Riwayat Al-Hakim, Ibn Hibban, At-Thabrani dan Al-Baihaqi]


ceramah ni da lepas. ringkasan dr ceramah yg mmg tip top:-

1- muhasabah diri - kite manusia yg sering melakukan maksiat dan kesilapan. maka, ambil lah peluang utk bertaubat dgn sebenar benar taubat sblm sglnya terlambat.

2- sblm ramadhan bermula, ambil peluang utk bermaafan terutama kpd ibu bapa, kenalan, sahabt dan muslimin serta muslimat.

3- jaga silaturrahim sesama manusia. buang yg keruh, ambil yg jernih. itukan lbh mulia dari berterusan bertelagah, kan?

4- pulun sehabis byk sgl yg baek2 d bulan ramadhan nanti. tadarus, terawih, bersedekah. malahan ape sahaje perbuatan yg baek d bulan ramadhan pahalanya bergnda gnda. maka rebutlah peluang ini.

berpesan pesan utk diri sendiri dan anda2 semua. :D

COUNTING DAYS FOR RAMADHAN
moge ini ramadhan yg terbaek. InsyaAllah.