Advertise Here

aZie

- Another Blogger Blog's

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

28.o6.3o13

happy birthday utk adek kesygn saya.



moge Allah pjgkn usianya dgn keberkatan, dimurahkan rezekinya, dan dikurniakan jodoh yg baek dan beriman..

moge Allah permudahi sgl urusan hdpnye..

moge berjy dlm khdupn d dunia dan akhrat.

-amen-

p/s: luv u, sista.. :D
Assalamualaikum wbt,


Buat neb dan suami:-

“Barakallahu lakuma, wa baraka ‘alaikuma, wa jama’a bainakuma fi khair” 
(maksud: Semoga Allah memberkati kalian berdua dan memberkati atas kalian berdua, dan menghimpunkan kalian berdua dalam kebaikan)

reunion kecil-kecilan. rumet min dan rumet sy! seronok. sbb dr sem1 lg da duduk sm floor ms kt U dlu. rapat xrapat jgkla kn. hehehehe.

lama xjumpe zila. teruja. mcm joyah bercerita. hahahaha. klo ade teh, lg hangat kot. babe, miss u. :D

jauh d mata, dekat d hati. <3

time2 kenduri kawen la paling best utk reunion wlpn xsemua pn hadir. tp memadai lah. hehehehe.

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

muhasabah diri. sbb kite pn akan menyusul nanti. mungkin hari ini, esok, lusa, wallahualam.

Apabila bercerailah nyawa dari badan maka terdengarlah seruan dari langit tiga kali:

Hai anak Adam, adakah engkau tinggal dunia atau dunia tinggalkan engkau?
Hai anak Adam, adakah engkau himpun dunia atau dunia himpunkan engkau?
Hai anak Adam, adakah engkau bunuh dunia atau dunia bunuhkan engkau?

Apabila dihantar ke tempat mandi berserulah suara dari langit tiga kali:

Hai anak Adam, di manakah badan engkau yang kuat mengapa jadi lemah?
Hai anak Adam, di manakah lidah engkau yang petah bercakap mengapa diam?
Hai anak Adam, di manakah kekasih engkau mengapakah jadi mulia rakan engkau?

Apabila dibawa ke atas kain kapan maka menyerjah suara dari langit tiga kali:

Hai anak Adam, engkau berjalan kepada perjalan yang jauh dengan tidak berbekal?
Hai anak Adam, engkau keluar dari rumah tiada akan engkau kembali selama-lamanya?
Hai anak Adam, engkau tinggal segala kenderaan maka tiada engkau kenderai selama-lamanya? dan engkau berpindah kepada negeri yang huru hara!

Apabila mayat dibawa di atas perusung (keranda) maka menyerulah suara dari langit tiga kali:

Hai anak Adam, amat beruntunglah (bahagialah) kamu jika kamu menjadi seorang yang bertaubat.
Hai anak Adam, amat beruntunglah (bahagialah) kamu jika amal mu baik.
Hai anak Adam, amat beruntunglah (bahagialah) kamu jika sahabat mu dalam keredaan Allah dan amat rugilah (celakalah) kamu jika sahabat mu orang yang dimurkai Allah.

Apabila mayat diletakkan untuk disembahyangkan maka menyerulah suara dari langit tiga kali:

Wahai anak Adam, segala amal mu yang telah kamu lakukan akan kamu lihat.
Wahai anak Adam, jika amal mu itu baik kamu akan lihat baik.
Wahai anak Adam, jika amal mu itu buruk maka kamu kan lihat buruk.

Imam Annas bin Malik Radziyallah Anhu berkata, bahawa bumi setiap hari berkata:

Wahai anak Adam, kamu berjalan di atas ku, kamu akan kembali ke dalam perut ku (kubur).
Hai anak Adam, kamu berbuat maksiat dan dosa di atas ku, dan kamu akan disiksa di dalam perut ku (kubur). Kamu bergurau di atas ku, dan kamu akan menangis di dalam perut ku (kubur).

Apabila mati anak Adam..Terputuslah amalannya melainkan dengan TIGA perkara :-

Sedekah jariahnya ketika hidup
Ilmu yang dimanfaatkan olehnya
Anak soleh yang mendoakan ke atas dirinya...

Ya Allah Ya Tuhanku, Baguskanlah untukku Agamaku yang menjadi pangkal urusanku, Baguskan pula Duniaku yang menjadi tempat penghidupanku, Dan Baguskanlah Akhiratku yang padanya tempat kembaliku nanti, Jadikanlah hidupku bekalan bagiku dalam segala kebaikan, Serta jadikanlah mati itu pelepas segala keburukan bagiku.....AMIN

p/s : 22jun, genap 6 thn sudah pemergiannya. moge arwah kakak ku ditptkn d kalangan org yg beriman. moge Allah cucuri rahmat ke ats rohnya. moga aman dan bahagia dikau d sana. Al-Fatihah.

p/s2: angah rndu ko kak, sgt2. rndu sgl kenangan kita bersm. huhu.
(Hlovatulis...Anthem)
...saya dalam gelap...
...dan salah siapa kalau saya tak nampak???
...kenapa orang sekeliling hanya pandai bising..
...tapi,tak pandai menghulur tangan?

jangan pernah judge masa lampau orang lain,
mana mungkin kite tahu jika masa lampaunya itu adalah masa depan kita.

jangan pernah merasa kita mulia, 
jika baju kita putih dan tak pernah bercemar noda,
kalau tak pernah kita hulur tangan kepada mereka yang bergelumang lumpur dan kotor.

jangan rasa bagus dengan hanya menggeleng kepala dan bising pada yang salah dan pincang,
jika tak pernah kita singsing lengan untuk membetulkan dan membantu.

jangan menyalahkan mereka yang larut hanyut,jika tak pernah nak cuba nak tarik mereka yang lemas dan tenggelam.Apatah lagi nak mengajarkan mereka berenang atau meminjamkan pelampung.

Moga hari ini,esok,dan akan datang..
adalah yang baik2 je sampai ke penghujung nyawa.Moga walau hari ini adalah hitam,kelabu dan kelam tapi esok masih punya harapan untuk jadi pelangi seribu warna.
Minta dengan doa.

Maka,
anthem ada apa pula?
-Hlovate-
Assalamualaikum wbt,


sedikit perkongsian dari isi novel yg br dibeli dan telah khatam dibaca. sgt awesome! muhasabah diri, mmg kesempurnaan tu xkn dpt dicapai tp sekurang kurangnye kite da cube yg terbaek.. :D
may Allah smooth everythg...

"Everybody has a past, Everybody lives a present. And everybody deserves a future." - page 2

"Muzik tu perasaan, bukan sekadar bunyi dan lagu." - page 42

"There's always a first step in everytihng." - page 67

"Home is where the heart is. it's where you belong no matter how much you want to deny it." - page 162

"If you feel ignorant and stupid, then find a way to learn. Don't curse those who are calling you ignorant and stupid. Find ways to prove them wrong. That is satisfaction." - page 281

"The prophet SAW is reported to have said: 'Fear Allah wherever you are, follow a bad deed with a good one and behave yourself in good manner." - page 286

"We act on what we believe in. We're the ones who decide on who and what we want to be. We're the one making the choices." - page 3oo

Life is a wonderful journey
No one knows what will happen in the future
Tread life joyfully
Don't worry about the rest of the world
Pass the day smilingly
No one knows what the future will be

Yes, life is a beautiful journey
No one knows what the future will be
Death will befall us one day
The soul will depart one day
Why worry about such things
Who knows what the future will be

Life is a wonderful journey
No one knows what the future will be
-page 323

"Wrong is wrong even if everyone is doing it. And right is right even if you are the only one doing it."
- page 39o

"Sesungguhnya hati manusia itu berkarat seperti berkaratnya besi. Sahabat- sahabat bertanya, Apakah pengilapnya wahai Rasulullah?' Rasulullah menerangkan:"Membaca Al-Quran dan mengingati mati." - Hadis Riwayat al-Baihaqi - page 394

"The beginning of wisdom is fear of the Lord." - page 45o

Hati tu Allah yang pegang. Sama ada utk bersinar bergilap atau terus jadi hitam gelap. Itu semua Allah punye kuasa. Jangan la nak sembarangan menyebut yang bukan-bukan. Siapa tahu baiknya kita hari ni kekal
sampai hari kita mati? Dan siapa juga tahu jahatnya seseorang tu sekarang akan kekal sama pada hari dia akan pergi menghadap Tuhan." - page 473

"You can't control your emotion, but you can control your action." - page 486

"Don't be in such a hurry to conderm a person because he doesn't do what you do, or think as you think or as fast. There was a time when you didn't know what you know today." - page 573

p/s : jatuh cinta dgn segala kata2 dan jalan cerita dlm novel ini. :D hehehe
Comments: (2)
Assalamualaikum wbt,

last saya menjejakkan kaki ke pahang adalah pd tahun 2o11 ms hari konvokesyen. dan mmg xjgka akn ke sini lg sbb kebetulan opismate sy yg sorg ni berasal dr tasik chini, phg.

makanya kami bertujuh decide nak jalan2 ke pahang pd sbtu dan ahd yg lalu. how i miss all those places yg sy lalu. kenangan lalu megusik jiwaaa.. ceeehhhhhhh.. terlalu byk cerita suka dan duka 3 thn menuntut d sana. :D hehehehehe. 

- RNR Temerloh

kuikuikui. kt sini benti utk relax2. sakan bdk2 ni sibukk nk merasa ikan patin. dan terigt dlu nk balek UMP, selalu bas benti kt sini, ape lagi msti borong mknn byk2 utk stok dlm bas.. hahaha


- air terjun pandan/panching.

seterusnya ke sini lah kami.. waaaaa, kesejukan air terjun yg mmg best.. puas hati. rs mmg btl2 release tension.. lupe sgl hal keje! eceh!



- teluk cempedak 

ok, fine. tpt ni da terlalu byk perubahannya. makin canteeeekkk.. sgt best! kami minum coconut shake tp xsesedap mcm coconut shake kt melaka r. opssss.. hahaha. dan kwn sy comel2 ni siap amek kesemptn maen layang2 lg. so suweet!




- tasik chini

kat sini aza jd tour guide. tgk org naek bot. tgk ikan2. tgk panorama indah. senang hati rs..:D


seronok sgt trip ke pahang ni ngn korang! 
friendsforevertillJANNAH -azi,mus,aza,nurul,khai,mira,huda <3
8,9 june 2o13

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

1.6.2o13

kali ni ke muar la plk kite. selain menghadiri knduri kawen shbt sy, emylia zetty, dtp jgk reunion in-smartive... hom i miss them soooo much... lama dan sushnye nk jmpe.. dan utk pertama kalinye bersua dgn baby humaira, comel sgt!!!!!!!!! hehehe





buat zetty dan suami:-
“Barakallahu lakuma, wa baraka ‘alaikuma, wa jama’a bainakuma fi khair” 
-amen-

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

bos kasik kt team kami. br tahu kami digelar team A. mcm kelakar je. hahahahaha.
anyway, i just wish all the best to myself. kene selalu ikhlaskan hati, dan betulkan niat dlm bekerja. dan setiap hari pn kene selalu positifkn diri utk melahirkan mutu kerja yg tip top.

motivasi utk diri sndri. :D


Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

pesta buku yg berakhir semalam di SACC. seronok sbb dpt borong buku2 yg menjd pujaan hati. ceewaahhh. dan seronok jgk sbb semua buku pn ade diskaun byk! tp sy xberkesemptn pegi pn ke pesta buku ni. kirim kt kwn yg mmg gile buku. tqqqq mus.:D
hehehehe..

dan rsnye kalau pegi sndri confirm rambang mata tgk buku byk2.. jd nasebla kirim kwn je. nak xnk, carik buku yg dikirim tajuknye saje. save my money!

tp xrugi pn beli buku byk2. utk tmbh knowledge, utk muhasabah diri, utk tajamkn minda dan mcm2 lg. so, why not kn expenses lbh cket kt buku. :D


p/s : kalau beli ape2 buku, simpanlah resit2 tu. nti bole claim income tax thn depn. huhu.

Comments: (0)
Assalamualaikum wbt,

hadiah. sy dpt hadiah dr rumet U sy. speechless sgt!. u sooooooo sweeet, tq very muchhhhhhhhhhh..:D


copy paste frm fb:-

special dedication to my girlfriend, my rumet, my everythg teh ubaidah noh!

If you're alone, I'll be your shadow. 
If you want to cry, I'll be your shoulder. 
If you want a hug, I'll be your pillow. 
If you need to be happy, I'll be your smile.
But anytime you need a friend, I'll just be me. 

p/s1 : no matter where I go, happy memories that we've shared together, will always travel with me. insyaAllah 

p/s2 : i'm speechless! sebak ms bukak hadiah ni. 

p/s3 : warna 'pink' tu pny memori dan mkna tersndri. u know me well.. huhu

p/s4 : thanks 4 being such a good FRIEND to me. appreciated.

p/s5 : fren 4eva till jannah. may Allah bless u too, dear friend.

p/s6 : ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ u!