Advertise Here

aZie

- Another Blogger Blog's


RAMADHAN,

seindah namamu,

ahlan wasahlan ya karim,

aku menanti kehadiranmu,

tapi kini,

beberapa hr lg,

kau bakal melabuhkn tirai Mu,

aku pasti merindui MU...

adakah aku akAn b'kesemptn utk b'temu dgnMu lg??

adakah cukup amalanku atau sm je mcm thn2 lps??

adakah amalan2ku diterima olehNYA?

aku gusar,

aku bimbang andai ini adlh ramadhanku yg t'akhr,

aku bimbg andai sgl amalanku hny sia2,

ruginye aku Ya Allah andai aku xb'kesemptn menikmati sgl nikmatMu,

aku xnk ramadhan ku b'lalu begitu saja,

Ya Allah, hanya kau yg tahu sgl yg t'surat dan t'sirat,

aku hny mampu b'doa,

kurniakanla rahmat dan hidayahMu kpdku,

agar aku dpt menjd hambaMu yg tawaduk,

Ya allah, kau terimala sgl amlanku d bln yg mulia ini,

maafkan sgl kekhilafanku Ya Allah,

kau tetapkanla imanku,

peliharala hatiku dr kemungkaran,

jdkn ramadhanku kali ini adlh yg terbaek dr thn2 yg lps,

sesungguhnye hny kpdMu aku meminta,

cukupla Kau Ya Allah,

tiada yg lbh agung selainMu...

p/s: mari muhasabah dri slalu... rebutla ganjaran2 istimewa d hr2 terakhr ramadhan ini.. sesungguhnye, rugila org2 yg apabila dtgnye ramadhan, membiarkn ia berlalu begitu shj.. mari renungkn...

*sahabat2 Rasulullah, apabila Ramadhan semakin melabuhkan tirainya, menitis airmata mereka.. sedihnye krn takut xb'kesemptn bertemu dgn ramadhan lg.. Tetapi kita?? mampukah kte m'jd seperti sahabat2 t'dahulu... mari renungkan... aku t'sentuh~~~

Comments: (0)
19 ramadhan 1430h...
IMPORTANT OF TODAY~~~~~
subject : wan technology
time : 3-4pm
location : fsk2
title : skill based 1
subject : internet technology
time : 9-10.30mlm
location : ybk11
title : mid term test
azie, jia you.. may GOD bless... gd luck kwn2... :)
salam ramadhan al-mubarak...

tggl bp hr je lg RAMADHAN bakal melabuhkn tirainye... cdeh.. yes, i admit it.. wlpn aku xnafikn seronok sbb rye bakal menjelma, tp jauh d sudut hati, aku rs cdeh... cukup ke amalan aku spnjg ramadhan thn nie? adakah sm je cm thn2 lps? atau semkn baek? aku xtaw.. hanya DIA yg tahu.. Ya Allah, kau terima la segala amalanku spnjg ramadhan ini.. pjgkn umur aku hgga akhr ramadhan ni agar aku dpt mengecapi nikmatMu d mlm2 terakhr ramdahan ini.. dan temukan aku dgn ramadhan pd thn hdpn.. amin..

hr ahd lps, sempatla aku n kwn2 g gtg royong kt msjd UMP... seronok sgt2 sbb ni 1st tyme join akt cmnie.. wlpn bkn aku la yg msk, tp seronok sbb jd tukang kacau jerr... haha~~ xsenonoh...



* nyam3, sedapnye... bau pn da cukup *


* rewang2.. cm knduri kawin jerr... haha *

* ni la tukg msk yg xbp nk profesional.. haha *

UMP best~~~ aku syg UMP wlpn aku slalu jerr merungut... ishhhhh, trok btol... b'syukurla dgn ape yg ade.. ALHAMDULILLAH... mari muhasabah dri selalu...
17 Ramadhan 1430H...

apa tu nuzul al-quran?? aku pasti sume penah dgr perkataan ni, tp sejauh mne kte phm sejarah d sebalik nuzul quran nie.. actually, peristiwa nuzul al-quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhamad SAW.

Perkataan ‘Nuzul’ bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi SAW maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat Islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia al-Quran.

‘Al-Quran’ bererti bacaan atau himpunan. Di dalamnya terhimpun ayat yang menjelaskan pelbagai perkara meliputi soal tauhid, ibadat, jinayat, muamalat, sains, teknologi dan sebagainya. Kalimah al-Quran, sering dicantumkan dengan rangkai kata ‘al-Quran mukjizat akhir zaman’ atau ‘al-Quran yang mempunyai mukjizat’. Malah inilah sebenarnya kelebihan al-Quran tidak ada satu perkara pun yang dicuaikan atau tertinggal di dalam al-Quran. Dengan lain perkataan segalanya terdapat di dalam al-Quran.

Apakah kaitannya malam al-Qadar dengan nuzul al-Quran? Sebenarnya al-Quran dan malam Lailatulqadar mempunyai hubungan yang rapat antara satu sama lain sebagaimana yang diterangkan di dalam kitab Allah dan hadis Rasulullah SAW di antaranya firman Allah SWT

Maksudnya: Sesungguhnya Kami telah menurunkan (Al-Quran) ini pada Malam Lailatul-Qadar, Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Malam Lailatul-Qadar itu? Malam Lailatul-Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada Malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut); Sejahteralah Malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar! (al-Qadar:1-5)
mari kte muhasabah dri sendiri... sekadar renungan b'sm.. i'allah.. :)
Comments: (0)
* ur group members *

waaa..... finally siap gk short movie mandarin... wlpn ni 1st tyme kami blaja mandarin, tp alhamdulillah, berjaya gk kami menyiapkn tugsn yg tlh d'amanahkn.. sush? mmgla..
xda bnda dlm dunia ni yg senang...hehe... tp, kami da cube yg terbaek... so, kami puas hati.. CONGRATS ALL... to all my group members, SARAH,FATEM,JU n ATIRAH... thanks a lot 4 ur COOPERATION n SUPPORT... seronok sgt2 wlpn it's hard to speak in MANDARIN well... haha..
korg mmg BEST... :)


* kami d BATA shop branch UMP... haha..*


* ni la rhsia kami m'hafal skrip.. sush woo... *
yea yea... MANDARIN SHORT MOVIE da settle... ALHAMDULILLAH... aku gembira~~


Comments: (0)

salam ramadhan al-mubarak....


actually, last monday, ms hr merdeka, aku n my rumete's spend ur tyme 2gather... biase la pompuan, nk dkt2 raye msti cm xcited glerr... g window shopping la.. byk gle SALES... haha.. yes, i like it soOOOoo much... tp, bnda yg nk share tok post kali ni bkn pasl window shopping, tp pasl buke pose kt PADANG.. hehe.. best2... seronok sgt2 mkn ramai2 kt pdg... ni 2nd tyme aku mkn kt pdg dpn masjid Kuantan nie~~ n, may be ni jg adlh last sem aku tok buke pose d pdg beramai2... :( i'allah, kalo xde aral melintg, thn dpn nk LI da... hehe.. buat anda d lua sana yg berada d PAHANG DARUL MAKMUR, mari la kte mengambil kesemptn buke pose beramai2 kt dpn padang masjid Kuantan nie.. seronak taw.. meh3... lps mkn, leh tros solat kt masjid.. save ur tyme rite? hehe....


13 RAMADHAN 1430H