Advertise Here

aZie

- Another Blogger Blog's

Comments: (0)

Assalamualaikum & selamat malam~~~

Riang ria raye.... actually, mlm isnin hr tue kitorg sj2 jerr smbut rye b'sm2.. maklum la 2 weeks beraya b'sm family, so skrg ms tok beraya b'sm kwn2 plk... wlpn tnpa rendang, ketupat, & lemang, namun smbutn tetp meriah.... ade kueh2 rye yg pelbgai jenis, kerepek2, dodol, air gas, & yg paling istimewa kek lapis air tgn + air peluh kak mira (jgn mare kak).. haha...

2 all my beloved frens, thanks 4 coming n provide the kueh2 rye, gosip2 n so on.. korg mmg BEST!!!! :)


* ngah tngu dak2 len smpai *


* mari kte mulakn *


* peace *



* mcm2 ada.. xtaw nk mkn pe *


XIE XIE PENGYOU.... :)
Comments: (0)
* selamat hari raye aidilfitri... maaf zahir & batin *
Assalamualaikum...
akhirnye dpt gk aku luangkn ms tok update blog nie... maklum la time2 rye ni, mmg bz gle... bz mkn, g umh org, maen mercun... haha.. besh2... hilg tnsion~~
wlpn hr ni da msk rye ke-9, rsnye masih blm t'lmbt tok aku mengucapkn SELAMAT HARI RAYA kpd semua yg mengenali aku... hoho.. 10jari aku susun mohon maaf dr hujg rmbut smpai hujg kaki kalo ade slh silp @ t'ksr bhs... mintak d'maapkn & d'halalkn jika ade t'mkn @ t'minum...
aku pasti, sume org ade mkna t'sndri tntg rye.. bg aku, rye adlh hari kemenangan kpd seluruh umt islam stlh s'bln kte b'puasa melawan lapar & dahaga, serta melawan hawa nafsu... alhamdulillah, ramadhan da b'lalu.. moga kte sume mendpt barakah spjg ramadhan.. moga jua kte d'pertemukn dgn ramadhan yg akn dtg... InsyaAllah.. :)
aktiviti sepanjang hari rye :-
* mak otw msk rendang daging.. sedp2.. my fav *


* jom g sembahyang rye *


* balik kg *


* parents terchenta *


* aku & adik d pg rye *

* b'sm teman2 sek men *

* frens 4ever *

* konvoi rye... best3... :) *
ok3.. musim2 rye da hbs ye!!! skrg mari kte fokuskn kpd UMP.. oh UMP...... keje yg melambak... i'm coming... waaaaaaaaaaaaaaa......~~~~~~~~~~ :(

Comments: (4)

aku pn xphm knape tjok ni yg d'pilih... haha... bangga glerr abah sbb nama dia naek.. haha.. cian mak... xpe eh.. angah syg mak jgk~~~



aku xtaw cmne nk ungkapkn perasaanku tika ini.. tp, ape yg penting, aku nk ucapkn jutaan terima kasih kpd :-


MY BELOVED FAMILY ~ 4 greatest support
MY BELOVED FRENS ~ u r my sunshine
MY BELOVED LECTURER ~ best2 N sporting

tanpa kamu semua, aku xmampu berada smpai tahap cmni... setulus kesyukuran aku pnjtkn.. ALHAMDULILLAH~~~

RAMADHAN,

seindah namamu,

ahlan wasahlan ya karim,

aku menanti kehadiranmu,

tapi kini,

beberapa hr lg,

kau bakal melabuhkn tirai Mu,

aku pasti merindui MU...

adakah aku akAn b'kesemptn utk b'temu dgnMu lg??

adakah cukup amalanku atau sm je mcm thn2 lps??

adakah amalan2ku diterima olehNYA?

aku gusar,

aku bimbang andai ini adlh ramadhanku yg t'akhr,

aku bimbg andai sgl amalanku hny sia2,

ruginye aku Ya Allah andai aku xb'kesemptn menikmati sgl nikmatMu,

aku xnk ramadhan ku b'lalu begitu saja,

Ya Allah, hanya kau yg tahu sgl yg t'surat dan t'sirat,

aku hny mampu b'doa,

kurniakanla rahmat dan hidayahMu kpdku,

agar aku dpt menjd hambaMu yg tawaduk,

Ya allah, kau terimala sgl amlanku d bln yg mulia ini,

maafkan sgl kekhilafanku Ya Allah,

kau tetapkanla imanku,

peliharala hatiku dr kemungkaran,

jdkn ramadhanku kali ini adlh yg terbaek dr thn2 yg lps,

sesungguhnye hny kpdMu aku meminta,

cukupla Kau Ya Allah,

tiada yg lbh agung selainMu...

p/s: mari muhasabah dri slalu... rebutla ganjaran2 istimewa d hr2 terakhr ramadhan ini.. sesungguhnye, rugila org2 yg apabila dtgnye ramadhan, membiarkn ia berlalu begitu shj.. mari renungkn...

*sahabat2 Rasulullah, apabila Ramadhan semakin melabuhkan tirainya, menitis airmata mereka.. sedihnye krn takut xb'kesemptn bertemu dgn ramadhan lg.. Tetapi kita?? mampukah kte m'jd seperti sahabat2 t'dahulu... mari renungkan... aku t'sentuh~~~


21 Ramadhan 1430h...

salam ramadhan al-mubarak... buat seluruh umat islam, selamat menjalani ibadah puasa dgn pnuh tawaduk d 10 malam2 terakhr ini.. mari kta b'sm2 m'pertingkatkn amal kebajikan.. moga kte m'dpt rahmat & hidayah dr-NYA... amin...

sempena aidilfitri yg bakal tbe xlm lg, aku nk amik kesemptn d sini menyusun 10jari memohon ampun dr hjg rmbut smpai hjg kaki andai ade kesilpn scr sengaja @ xsengaja, kecik @ besar, sedar @ xsedar, bsr @ kcik.... or sape2 yg ade terasa ngan aku, aku mintak maaf byk2.. sesungguhnya aku jg manusia biasa yg xkn lari dr melakukn kesilpn...

kt bwh ni ade PANTUN special tok rye thn nie~~~~ heee....


Kelantan...

Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
Kelik rayo taksir laju
Nanti rayo dale sepita

Terengganu.. .

Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung gile

Pahang...

Sepadan Pahang ada kasino
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin

Johor...

Cegitu cegini awak suke
Awak suke kite tak suke
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuke rie

Melaka...

Hawau kau berak merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok

N. Sembilan...

Masak lomak cili api
Campo dongan! daun turi
Hari rayo kolumpo sopi
Tinggal penyamun dongan pencuri
(org kolumpo jgn kocik ati!!)

Selangor/K.Lumpur. ..

Wa cakap lu wa tak tau
Tapi wa tipu sama lu
Raya jangan buat tak tau
Angpau ada bagi gua dulu

Perak...

Gulai tempoyak ikan mayong
Deroyan busok tebok tupai
Pandu hemat ingat kampong
Asal teman selamat sampai

Kedah...

Aloq Staq terketaq-ketaq
Lapaq perut makan pau
Macam mana tak ketaq
Kena paksa bagi angpau

Penang...

Nasi kandaq kedai mamak
Anak mami juai pesemboq
Lepas raya usah dok triak
Kalu ceti mai ikut dapoq

Perlis...

Padang besaq kecik aja
Tempat siam lalu lalang
Hari raya kita berbelanja
Jangan sampai menambah utangCool
Kāi zhāi jié kuài lè (selamat hari raye)
Jià qi kuài lè (happy holiday)

Comments: (0)
19 ramadhan 1430h...
IMPORTANT OF TODAY~~~~~
subject : wan technology
time : 3-4pm
location : fsk2
title : skill based 1
subject : internet technology
time : 9-10.30mlm
location : ybk11
title : mid term test
azie, jia you.. may GOD bless... gd luck kwn2... :)
salam ramadhan al-mubarak...

tggl bp hr je lg RAMADHAN bakal melabuhkn tirainye... cdeh.. yes, i admit it.. wlpn aku xnafikn seronok sbb rye bakal menjelma, tp jauh d sudut hati, aku rs cdeh... cukup ke amalan aku spnjg ramadhan thn nie? adakah sm je cm thn2 lps? atau semkn baek? aku xtaw.. hanya DIA yg tahu.. Ya Allah, kau terima la segala amalanku spnjg ramadhan ini.. pjgkn umur aku hgga akhr ramadhan ni agar aku dpt mengecapi nikmatMu d mlm2 terakhr ramdahan ini.. dan temukan aku dgn ramadhan pd thn hdpn.. amin..

hr ahd lps, sempatla aku n kwn2 g gtg royong kt msjd UMP... seronok sgt2 sbb ni 1st tyme join akt cmnie.. wlpn bkn aku la yg msk, tp seronok sbb jd tukang kacau jerr... haha~~ xsenonoh...



* nyam3, sedapnye... bau pn da cukup *


* rewang2.. cm knduri kawin jerr... haha *

* ni la tukg msk yg xbp nk profesional.. haha *

UMP best~~~ aku syg UMP wlpn aku slalu jerr merungut... ishhhhh, trok btol... b'syukurla dgn ape yg ade.. ALHAMDULILLAH... mari muhasabah dri selalu...
17 Ramadhan 1430H...

apa tu nuzul al-quran?? aku pasti sume penah dgr perkataan ni, tp sejauh mne kte phm sejarah d sebalik nuzul quran nie.. actually, peristiwa nuzul al-quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhamad SAW.

Perkataan ‘Nuzul’ bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi SAW maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat Islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia al-Quran.

‘Al-Quran’ bererti bacaan atau himpunan. Di dalamnya terhimpun ayat yang menjelaskan pelbagai perkara meliputi soal tauhid, ibadat, jinayat, muamalat, sains, teknologi dan sebagainya. Kalimah al-Quran, sering dicantumkan dengan rangkai kata ‘al-Quran mukjizat akhir zaman’ atau ‘al-Quran yang mempunyai mukjizat’. Malah inilah sebenarnya kelebihan al-Quran tidak ada satu perkara pun yang dicuaikan atau tertinggal di dalam al-Quran. Dengan lain perkataan segalanya terdapat di dalam al-Quran.

Apakah kaitannya malam al-Qadar dengan nuzul al-Quran? Sebenarnya al-Quran dan malam Lailatulqadar mempunyai hubungan yang rapat antara satu sama lain sebagaimana yang diterangkan di dalam kitab Allah dan hadis Rasulullah SAW di antaranya firman Allah SWT

Maksudnya: Sesungguhnya Kami telah menurunkan (Al-Quran) ini pada Malam Lailatul-Qadar, Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Malam Lailatul-Qadar itu? Malam Lailatul-Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada Malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut); Sejahteralah Malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar! (al-Qadar:1-5)
mari kte muhasabah dri sendiri... sekadar renungan b'sm.. i'allah.. :)
Comments: (7)


Assalamualaikum...
salam ramadhan al-mubarak.. alhamdulillah, hr ni genap 15ramadhan umat islam mengerjakan rukun islam yg ke-3... sedar x sedar, tggl 1/2 bulan je lg kte akn b'pose.. cdehnye... kte xtaw, mgkn ni adlh ramadhan kte yg t'akhr, mgkn juge tdk.. apa yg pntg, doala byk2 moga kte d'pertemukn lg dgn ramadhan yg akn dtg.. i'allah...

semalam, 14 RAMADHAN 1430H, aku n kwn2 dr gabungan 2section 3BCN tlh mengadakn program buke pose b'sm... waa, sgtla best.. alhamdulillah, sume berjln dgn lncr... thanks kpd sume ats KERJASAMA yg d'berikn.. aku sgt m'hrgainye~~~ luv u all... PEACE:)

lokasi : mahkota tomyam seafood & western food
masa : around 6.30pm-8.30pm
peserta : 3BCN (c31 n c32)
tujuan : buke pose b'sm2
* smile *

* hello guys *

* ladies... luv u all... *

* sbr menanti waktu b'buke pose "

* kak na, azie, mar *
save this memories deeply into ur heart... i'll alwiz remember this memories 4ever.. from me, sory 4 any inconvenience... aku syg korg sgt2... Ya Allah, berkatilah dan kekalknla pershbtn kami semua hgga ke akhr hyt.. Amin... :)

Comments: (0)
* ur group members *

waaa..... finally siap gk short movie mandarin... wlpn ni 1st tyme kami blaja mandarin, tp alhamdulillah, berjaya gk kami menyiapkn tugsn yg tlh d'amanahkn.. sush? mmgla..
xda bnda dlm dunia ni yg senang...hehe... tp, kami da cube yg terbaek... so, kami puas hati.. CONGRATS ALL... to all my group members, SARAH,FATEM,JU n ATIRAH... thanks a lot 4 ur COOPERATION n SUPPORT... seronok sgt2 wlpn it's hard to speak in MANDARIN well... haha..
korg mmg BEST... :)


* kami d BATA shop branch UMP... haha..*


* ni la rhsia kami m'hafal skrip.. sush woo... *
yea yea... MANDARIN SHORT MOVIE da settle... ALHAMDULILLAH... aku gembira~~


Comments: (0)

salam ramadhan al-mubarak....


actually, last monday, ms hr merdeka, aku n my rumete's spend ur tyme 2gather... biase la pompuan, nk dkt2 raye msti cm xcited glerr... g window shopping la.. byk gle SALES... haha.. yes, i like it soOOOoo much... tp, bnda yg nk share tok post kali ni bkn pasl window shopping, tp pasl buke pose kt PADANG.. hehe.. best2... seronok sgt2 mkn ramai2 kt pdg... ni 2nd tyme aku mkn kt pdg dpn masjid Kuantan nie~~ n, may be ni jg adlh last sem aku tok buke pose d pdg beramai2... :( i'allah, kalo xde aral melintg, thn dpn nk LI da... hehe.. buat anda d lua sana yg berada d PAHANG DARUL MAKMUR, mari la kte mengambil kesemptn buke pose beramai2 kt dpn padang masjid Kuantan nie.. seronak taw.. meh3... lps mkn, leh tros solat kt masjid.. save ur tyme rite? hehe....


13 RAMADHAN 1430H
Comments: (2)
finally, ia mengalir jua.. puasku thn.. tp, siapala aku.. aku xmampu.. aku xkuat... i try to be, but i cant.. i'm tired of EVERYTHING.. please stop burden me anymore!!!!! Ya Allah, tabahkn aku menempuhi sglnye.. redhakn aku menerima sglnye.. people just can say, but to do it, it's hard..

mak, abah, adik, RINDUNYE.. lbtnye masa berlalu~~~ angah xthn da... :(

p/s : thanks KAK MIRA 4 biggest support.. u act like my sis! rely appreciate it.. muahh...